Na Badnjak prije 150 godina rodio se Emanuel Vidović, jedan od začetnika hrvatske moderne umjetnosti, umjetnik koji je sve do kraja svoga života participirao u modernizaciji hrvatske umjetnosti. Kao slikar, pokretač kulturno-umjetničkih zbivanja i nastavnik crtanja godine ostavio je neizbrisiv trag u kulturnoj povijesti Splita.

Muzej grada Splita, u čijem sastavu je i memorijalni dom Emanuela Vidovića, Galerija Emanuel Vidović, najavio je ovu značajnu obljetnicu velikom monografskom izložbom Emanuela Vidovića koju u suradnji s Umjetničkim paviljonom u Zagrebu priredio u Zagrebu i Splitu 2018. godine.

Svoj prilog obilježavanju 150-te godišnjice Vidovićeve smrti Muzej grada Splita dao je i pokretanjem  značajnog izdavačkog projekta s ciljem objavljivanja dugo očekivane monografije Emanuela Vidovića iz pera najboljeg poznavatelja Vidovićeva djela, povjesničara umjetnosti Igora Zidića. Monografija autora Igora Zidića u izdanju Muzeja grada Splita pružit će temeljit uvid u umjetničku osobnost Emanuela Vidovića, naglasiti Vidovićev primat u hrvatskom likovnom modernitetu te predočiti relacije Emanuela Vidovića sa  suvremenim mu pojavama i pojedincima u hrvatskoj i i europskoj umjetnosti.  Bit će to prva monografija o životu i djelu ovog velikog hrvatskog slikara nakon monografije pok. dr. Duška Kečkemeta iz daleke 1959. godine koja će prezentirati veliki broj Vidovićevih djela reproduciranih u boji.

Grad Split je također dao svoj doprinos obilježavanju Vidovićeva rođenja. U isto vrijeme kad je svečano otvoren obnovljeni Hrvatski narodni dom, mjesto u kojem je 1908. godine održana „Prva dalmatinska umjetnička izložba“ čiji je glavni pokretač bio Emanuel Vidović kao i mjesto održavanja Vidovićeve „Jubilarne izložbe“ povodom 40 godina umjetničkog djelovanja 1929. godine, Grad je otkupio za Muzej grada Splita zbirku Vidovićevih radova od obitelji dr. Slavana Vidovića, slikareva sina. Tim otkupom zbirka Emanuel Vidović je postala bogatija za 32 Vidovićeva djela, od kojih je jedna slika ulje na drvu iz 1896. godine s prikazom krajolika u okolici Chioggie, a ostalo su crteži s različitim motivima u brojnim crtaćim tehnikama koji su nastali u rasponu od 1900. do 1950. godine.

Predstavnici Muzeja grada Splita su i ove godine Vidovićev rođendan obilježili postavljanjem spomen-vijenca na njegovu rodnu kuću na Šperunu u Splitu, ali je tradicionalnu manifestaciju poremetila pandemija koronavirusa pa postavljanju nisu nazočili predstavnici likovne udruge „Emanuel Vidović“ i nasljednici Emanuela Vidovića.

nž

Info:
MGST PRESS