TEMPLAR
Povijesni spektakli su u posljednjem desetljeću dolazili na kapaljku i s različitim rezultatima. Bilo je svakakvih pokušaja i pogleda iz drugih perspektiva, ali se rijetko koji film izdvojio s karizmom i posebnošću. ‘Templar’ dosta svojih nedostataka nadoknađuje nepretencioznom i neopterećenom, krvavom razglednicom iz prošlosti. Stoga se ovo ostvarenje brzo ubacuje u brzinu i na početku daje kratki pregled kako je okrutni kralj John pod pritiskom drugih plemića potpisao jedan od najvažnijih dokumenata britanske povijesti Magnu Chartu. Zemlja se nakon mnogobrojnih sukoba smiruje, a svi slobodni ljudi dobivaju priliku da osjete malo manji pritisak feudalne čizme. Narator nam navodi te činjenice i onda otkriva podatak da je ono što je slijedilo nakon toga ono što ćemo upravo vidjeti.
Ima li to ikakve veze sa stvarnim događajima, nije ni bitno. Povijest govori o novim sukobima između Johna i drugih plemića, a u ovome ostvarenju poziciju glavnog junaka zauzima nenaoružani templar Marshall koji se zavjetovao na šutnju. U pratnji dvojice kolega i jednog svećenika dolazi u utvrdu koja se prva nađe pod napadaom kralja Johna koji je uspio okupiti danske vojnike za svoju borbu.
Nasilje, klanje, i rezanje jezika svećeniku uvlači templare u borbu – činjenica da su oni bili presudni u Johnovu porazu im ne pomaže u višestruko neuravnoteženoj borbi. Marshall jedva uspije pobjeći sa svećenikom koji brzo umire. Film je sniman na lokacijama u Walesu i svaka čestica blata i krvi se dobro osjeti na ekranu. Uz umjereno niski budžet ekipa filma je uspjela oživjeti 13. stoljeće uz puno detalja i povijesnih točnosti u području govora, opreme i načina borbe. Teško im je zamjeriti činjenicu da većina ljudi ima savršene zube, a da je jedna od žena u gotovo svakom trenutku savršeno našminkana. Marshall svoju osvetničku misiju nastavlja u Londonu gdje pod odobrenjem nadbiskupa od Canterburya i uz pomoć baruna Albanya kreće u utvrdu Rochester. To je najosjetljivija točka južne Engleske koja drži London i bez koje se ni ne može razmišljati o čvrstoj vlasti. Usput Albany okuplja svoju staru ekipu i mala družina zauzima utvrdu. U njoj se nalazi nevoljki plemić koji je odmah spreman na predaju, njegova žena koja je željna Marshallove blizine, i nekolicina stražara sa relativno slabim ratnim iskustvom. Zaštićeni iza jedne od najsigurnijih tvrđava u Engleskoj započinju dugu i tešku borbu sa kraljem Johnom. Mjeseci izgladnjivanja, učestalih napada i problema kroz koje prolazi družina unutar zidina nisu prikazani s previše scena i u kratkom vremenskom periodu se preskaču najgora iskušenja i problemi naših hrabrih junaka. Napadi na utvrdu djeluju uvjerljivo, teško i zlokobno, pogotovo u nesrazmjeru ljudstva i tehnološke opskrlbljenosti, ali zato redatelj ne zazire od brutalnih scena borbi. Tu nema nikakve milosti ni gracioznosti – udovi se režu na sve strane, katapulti rasturaju zidine, a upotreba svinja daje novu dimenziju povijesnim spektaklima i načinima na koje se ljude istjeruje iz sigurnih okruženja debelih zidova. Film ne troši previše vremena na dramu, ali izvrsna britanska ekipa, uz pomoć nekoliko američkih kolega, drži ovaj film u slabijim dijelovima s više dijaloga i napornom ljubavnom pričom koja svakako frustrira i one koji su uključeni u to i one koji to moraju gledati. Zanimljivo ostvarenje s nepretencioznim i jednostavnim izvedbom djeluje dovoljno povijesno potkovano u tehničkim detaljima da bi se tu trebalo nalaziti zamjerke u slobodnoj interpretaciji samoga tijeka tih povijesnih događaja.